Az Edda Művek, Müller Péter Sziámi és Galler András Fonogram-életműdíjat kapott
A Fonogram-díjakat már korábban kiosztották, mások mellett a Carson Coma, Rúzsa Magdi, Pogány Induló és a Góbé is nyertek.
A Fonogram-díjakat már korábban kiosztották, mások mellett a Carson Coma, Rúzsa Magdi, Pogány Induló és a Góbé is nyertek.
A hvg.hu-n már meg is nézhető/hallgatható a klip. De ez még semmi: a zenekar egy új albumot is megjelentetett.
A rakendroll olyan, mint a biciklizés, elfelejthetetlen- vallják Müller Péterék, akiknek az új dala műfaját tekintve biciklista rakednroll. Kicsit alter, kicsit együgyű, cseppet sem pesszimista, csak épp egy pesszimista bringáshoz/ról szól.
Mint ahogy arról a hvg.hu beszámolt, megalakult a Petőfi Zenei Tanács, többek közt Kovács Ákos, Müller Péter Sziámi és Frenreisz Károly részvételével. Arról, hogy mi is ez a testület, miért azok a tagok, akik, és akik kimaradtak, miért maradtak ki, megkérdeztük Demeter Szilárdot.
Müller Péter Sziámi akkor látta utoljára ilyen üresnek a Hajógyárit, amikor 1993-ban terepszemlézett az első Diákszigethez. Most, hogy elmaradt a Sziget fesztivál, a sátrak, koncerthelyszínek és a Nagyszínpad hűlt helyén idéztük meg az első bulik szellemét. Kiderült, hogyan lobbizott az akkori főpolgármester Demszky Gábornál, majd időt ugrottunk, és a járványveszély alatt felgyülemlett kreatív energiákról meg a raktárkoncertekről is szót ejtettünk.
Úgy van a politikával, mint Csehov, csak annyira akar érteni hozzá, hogy meg tudja magát védeni tőle – állítja Müller Péter Sziámi, akinek 80-as évekbeli zenekarát, a Kontroll Csoportot a napokban tüntették ki a rendszerváltásban betöltött szerepéért. Igaz, nem itthon, hanem Lengyelországban. Pedig a zenész szerint nem volt politizálás, hogy a „Nagy Testvérről” énekelt a Kádár-rendszerben, és az se az, hogy az államosításról énekel ma.
Viszonylag kevés mozgóképes felvétel dokumentálja a 80-as évekbeli hazai zenei underground kezdeteit. Most itt egy ilyen.
Dalfeldolgozó pályázatot hirdetett a Müller Péter Sziámi AndFriends zenekar.
Ha a 80-as évek „alternatív zenei dívái” kategóriáról beszélünk, akkor a legtöbb embernek elsőként Bárdos Deák Ágnes neve ugrik be. Botrányos, sokszor kíméletlen nő, kiváló előadó, aki mindig is magasról tett a karriernek nevezhető érvényesülésre, működését a kedve és az alkotói ösztönei diktálták. A zenénél mindig sokkal jobban izgatta a szerelem, a nyíltság és az önazonosság. Szinte hihetetlen: 60 éves lett.